čtvrtek 3. ledna 2008

Malá, pískovcová oblastička v Kamenickém Šenově


Popíšu tu jednu takovou, malinkou pískovcovou oblastičku v Kamenickém Šenově, lokálního významu, vhodnou pro bouldering. Skály v tomto okolí jsem začal objevovat už před mnoha lety v době kdy jsem tam chodil na umprumku. O nějaký čas později se tam odstěhoval bratr z Nového Boru, tak při jeho návštěvách jsem v prozkoumávání okolí pokračoval. Nemohl jsem si nevšimnout skalek, které má hnedka za sídlištěm v kterém bydlí. Při prvních návštěvách skalek na Pískovci (sídliště) jsem si všiml několika vhodných profilů pro bouldering.
 
Projektík 2005

Někdy okolo Června roku 2005 jsem natíral s bratrem stožáry na Česko lipsku. Samo sebou jsme bydleli u něj v Šenově. Byl tam s námi ještě kamarád z jižních Čech, chtěl si vyzkoušet lezení a to byl ten správný moment na otestování místního materiálu. Věci na climb jsem měl, tak jsme je pobalili, vzali ještě kus pracovního lana na čištění vrcholů a vyrazili jsme za paneláky na můj vyhlídnutý převísek.
 
Radim Rulich ve Vysokém smaltu 6a+/b+?

Po očistce vrcholu jsem tam přelezl jeden bouldřík, bohužel si již nepamatuji za kolik by mohl být. Kamarád se tam nechytal, tak jsem mu musel vymyslet pár bouldříků na šutrověž vedle. Prostě jsme si tam zablbli a vcelku dobře, tím tam můj bouldering skončil, přeci jenom mám lezení za svým barákem. Trávil jsem tam letošní vánoce a tak jsem vyrazil s papírem a tužkou abych zakreslil místní možnosti, aby lidi z blízkého okolí měli méně práce a věděli kam se vydat.

V okolí Šenova je skalek samozřejmě daleko více a to i z různých materiálů, ale o tom až někdy jindy.

Materiál je pískovec, jeden z těch měkkších, podobně jako v ostatních místech Novoborska. Není to však tak hrozné, občas jsem byl dokonce i udiven co na místním písku drží, oproti třeba: Sloupsku...

Pár boulderů se tam dá ještě udělat, hlavě těch vyšších, jsou tam směry i okolo stupně 7c FB. Většina však potřebuje očistit výlezy. Dobrou záležitostí je Umělec: převislá, vysoká, trošku uměle přizpůsobená stěnka pod sídlištěm. Vyblbnout se půjde i na Lesních břichách, obliny a díry, výška tak do 7m? O kousek dále je mírně převislá, nazrzlá stěnka "Zrzka" kde bude pár hezkých bouldříků, ovšem také potřebuje trošku té péče. (na letecké mapě jsem jí umístil trošku blbě, tak sory) Na Sklářské kameny vede hezký projektík, myšlený lézt neustále v ubíhající šikmé na konci mizící polici. Direkt bude jednoduší, ale hezký, je nutná zase očista. No a na konec zbyly šutry Nad panelákem, tam bude pár hezkých směrů z náhorky kde je vcelku hezký převísek, možná se tam objeví i 7c? Na všech dalších okolních skalkách se dá bez pochyb také něco vymyslet, při napenetrování vodním sklem úplně bez problémů.


Videiko : Vysoký smalt

Foto mapa sídliště: Pískovec |

Mapa sektorů: Za vodárnou & Nad panelákem |

Mapa sektoru: Rokle |

POKUD ZDE NĚCO VYTVOŘÍTE NOVÉHO, POŠLETE MI O TOM ZMÍŇKU NA MEIL, DÍKY...

Žádné komentáře: